26
August
2019

Cum sa iti orgenizezi nunta – simplu si eficient! – Primii 3 pasi

Felicitari dragi miri! : )

Urmeaza sa faceti marele pas, si anume….sa va casatoriti!

Un moment unic, plin de fericire, iubire si un nou inceput pentru viata in doi!

Stim prea bine ca acest subiect este unul extrem de important si chiar daca este foarte abordat in mediul online, noi dorim sa va ajutam cu cateva sfaturi….

In primul rand dragi miri, trebuie sa va ganditi ca NUNTA este defapt ziua voastra si numai a voastra! Daca ati decis sa faceti acest pas, luati fiecare etapa pas cu pas si incercati sa va organizati nunta in asa fel incat sa va repezinte!

Ce este cel mai important este sa va faceti o lista cu fiecare detaliu ce il doriti. Aici ne referim la: buget, sala, rochie de miresa si costum de mire, decoratiuni florale, fotograf, videograf, muzica, dansul mirilor, staroste, domnisoare de onoare si cavaleri.

Primul Pas – Data nuntii si Bugetul

 

Acest pas este unul extrem de important. De ce? Ei bine, este momentul in care voi decideti care este perioada in care doriti sa se desfasoare evenimentul. Apoi nu ramane decat sa va anuntati parintii de decizia voastra si sa puneti pe hartie ceea ce va doriti.

O data fixata data, puteti stabili cu aproximatie si bugetul nuntii. Acesta va trebui sa fie foarte bine structurat si sa includa toate serviciile de care veti avea nevoie.

Cand staibiliti bugetul nuntii este bine sa va ganditi la urmatoarele aspecte:

– costul rochiei de mireasa – care este suma aproximativa ce o puneti la dispozitie pentru cumpararea, confectionarea sau inchirierea rochiei
– costul costumului de mire – la fel si aici care este bugetul aproximativ pentru achizitionarea sau inchirierea acestuia
– costul verighetelor
– costul invitaiilor de nunta
– costul accesoriilor pentru mire si mireasa – pantofi, butoni, diadema, etc.
– costul meniului/persoana
– costul decorului salii
– costul aranjamentelor florale
– costul serviciilor foto-video
– costul dj-ului, a bandului sau a formatiei
– costul starostelui
– costul limuzinei – daca va doriti o deplasare regala
– costul marturiilor pentru invitati: prajituri, amintiri haioase, sticle de bautura, etc

O data stabilite sumele pentru toate acestea, puteti incepe marea cautare.

Sfatul nostru: vizitati Targurile de Nunti – aici veti gasi o mare varietate de servicii si veti putea incheia contracte cu diversi furnizori la preturi foarte rezonabile

Al Doilea Pas – Alegerea locatiei si programarea la Starea Civila si Biserica

 

Al doilea pas este alegerea locatiei de desfasurare a evenimentului. Desi pare usor la inceput, varietatea salilor si a serviciilor oferite de acestea, va va face alegerea mult mai grea.

Inainte de a va alege sala faceti o lista cu toate locatiile vizate, si programati intalniri cu managerii acestora. La vizionarea salii si inainte de a alege o sala, tineti cont si de urmatoarele aspecte:

– ce nunta iti doresti – de zi sau de noapte pentru a sti exact ce fel de locatie cautati
– amplasarea salii – sa fie in oras sau inafara orasului
– capacitatea salii – sa fie o sala spatioasa cu multe locuri sau sa fie una de dimensiune medie
– design-ul salii – o sala open-space fara stalpi, o sala de tip cort, o sala cu coloane, etc
– pretul de inchiriere a salii si serviciile oferite – care este avansul ce trebuie sa il achitati pentru a rezerva sala, ce dotari va pune la dispozitie: aer conditionat, parcare, generator de curent, schela de lumini, lumini ambientale, bucatarie proprie, etc.

Nu uitati de programarile la Starea Civila si la Biserica. Din momentul in care stiti data, iar restaurantul este disponibil pentru data pe care o doriti, va puteti face programarea la Starea Civila. Majoritatea Primariilor au sectiune pentru programarea online si totul devine foarte simplu. Va alegeti data stabilita si ora si trimiteti programarea – nu dureaza mai mult de 5 minute, iar inainte cu 10 zile va veti prezenta la Primarie cu dosarul cu actele cerute pentru casatorie.

Dupa ce ati finalizat programarea la Starea Civila, mergeti la Biserica de care apartineti sau la o alta biserica pe care o frecventati si vorbiti cu preotul pentru Cununia Religioasa. Aveti grija ca sa cereti toate detaliile preotului, iar aici ne referim la ora la care se va desfasura cununia, la ce anume va trebui sa duceti la biserica voi ca miri, ce va trebui dus de catre nasi, daca trebuie sa platiti anumite taxe sau chiar daca va trebui sa duceti anumite adeverinte de la Parohiile de care apartineti (asta in cazul mirilor ce sunt din alta localitate sau judet).

Sfatul nostru:
– alegeti o sala care sa va puna la dispozitie cat mai multe servicii si cat mai multe dotari, pentru o desfasurare in bune conditii a marelui eveniment
– cand semnati contractul cu sala de evenimente cititi-l foarte bine si daca aveti neclaritati nu stati pe ganduri si lamuriti toate aspectele cu managerii acestora

Al Treilea Pas – Crearea listei de invitati

 

Dupa ce ai totul programat urmeaza etapa crearii listei de invitati. Ei bine, aici va trebui sa va luati o zi sau doua de gandire – daca trebuie si mai mult. Alaturi de parinti, incepeti si puneti pe foaie toate persoanele ce le doriti alturi de voi in ziua nuntii.

Cel mai bine este sa va creati un document in Excel in care sa va faceti un tabel care sa contina toti invitatii. Incepand de la parinti, nasi, verisori si verisoare, bunici, matusi pana la prieteni si cunoastinte, colegi de serviciu sau parteneri de afaceri.

Tabelul cu lista invitatilor, poate contine cateva coloane cu informatii esentiale despre invitati, si anume:

– O prima coloana a tablelului ar fi bine sa contina numele intreg al familiei, sot si sotie – exemplu: Popescu Ion si Maria.
– Coloana imediat urmatoare – a doua – poate fi completata cu numarul aproximativ de persoane ce credeti ca vor veni din partea familiei respective: 1, 2, 3 sau de ce nu 4, etc. Aceasta se poate modifica dupa confirmare cu numarul exact de persoane ce vor fi prezente.
– O a treia coloana poate fi completata cu un numar de telefon al familiei invitate. Poate va intrebati de ce….raspunsul este simplu: inainte de a transmite la restaurant numarul de meniuri/persoane participante la eveniment, ar fi recomandat sa mai faceti inca o data verificarea confirmarilor.

Sfatul nostru:
– cand va creati lista de invitati, interesati-va si scrieti corect numele de familie al invitatilor – au fost cazuri in care invitatii nu s-au regasit pe lista si au plecat de la nunta
– daca aveti un cuplu necasatorit si nu stiti exact care este numele partenerei/partenerului, nu va fie rusine si intrebati-va invitata/invitatul despre numele aceteia/acestuia – este de prost gust sa treci pe lista de invitati – Popescu Ion si prietena / Popescu Ion + prietena / Popescu Ion x2 / Popescu Ion + 1 persoana – exemplele date sunt exemple reale gasite pe diferite liste de invitati
– nu treceti separat sotul de sotie – au fost situatii cand s-au facut erori si au fost pusi la mese separate

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*